امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
امروز : جمعه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۰ - 26 رمضان 1442
شناسه خبر : 11124
  پرینتخانه » اخبار, مدیریت بحران 3999 بازدید | ارسال توسط :

تدوین سند جامع شیوه اقدام روابط عمومی ها در زمان بحران ضروری است

سند جامع شیوه اقدام روابط عمومی ها با هدف ارائه راهکارهای مناسب اطلاع رسانی در مواقع بحران ، استفاده بهینه از ظرفیت های مشترک سازمان ها و نهادها و تعیین چهارچوب اقدامات هر سازمان در حوزه ارتباطی در زمان وقوع بحران تدوین و ابلاغ می شود.
تدوین سند جامع شیوه اقدام روابط عمومی ها در زمان بحران ضروری است

سند جامع شیوه اقدام روابط عمومی ها با هدف ارائه راهکارهای مناسب اطلاع رسانی در مواقع بحران ، استفاده بهینه از ظرفیت های مشترک سازمان ها و نهادها و تعیین چهارچوب اقدامات هر سازمان در حوزه ارتباطی در زمان وقوع بحران تدوین و ابلاغ می شود.

به گزارش روابط عمومی نوین ایران، مجتبی تقوی نژاد معاون روابط عمومی مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در جلسه هم اندیشی راهکارهای مناسب اطلاع رسانی در مواقع بحران در شهر تهران که با حضور مدیران روابط عمومی سازمان های تخصصی ، نهادهای مختلف شهری و کشوری برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: تدوین شیوه نامه اقدام روابط عمومی ها ضروری است و موجب پیشگیری از موازی کاری، عملکرد جداگانه بخش های مختلف و هدر رفت امکانات و ظرفیت ها خواهد شد.

تقوی نژاد افزود: افزایش هماهنگی های بین بخشی در حوزه اطلاع رسانی و یکپارچه سازی اطلاعات و نحوه اطلاع رسانی در زمان قبل و حین بحران و همچنین آموزش های شهروندی در مواقع اضطراری از دیگر اهداف تدوین شیوه

وی تصریح کرد: با تنظیم و تدوین این سند یک شبکه جامع اطلاعاتی بین دستگاه های مختلف ایجاد می شود و ضمن جمع آوری اطلاعات منسجم در یک مرکز و جلوگیری از پراکندگی آن، مورد استفاده سازمان ها و نهادها در انواع مختلف بحران ها از جمله زلزله، سیل، طوفان و… قرار خواهد گرفت.

تقوی نژاد با اشاره به راه اندازی رادیو بحران در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: بهره گیری از رسانه رادیو به عنوان یک ابزار اطلاع رسانی پایدار و ساده در زمان وقوع بحران در اطلاع رسانی و آموزش شهروندان بسیار با اهیمت است.

وی گفت: رادیو بحران جهت برقراری ارتباط بی واسطه و مستقیم و سریع با شهروندان در خدمت اهداف تمام دستگاه ها و نهادهای فعال حوزه بحران قرار خواهد گرفت.

همچنین در این نشست فاطمه صالح معاون پیشگیری و کاهش خطر پذیری سازمان مدیریت بحران شهر تهران، گزارشی از آخرین آمارها در حوزه بحران های طبیعی در جهان طی ۲۰ سال گذشته ارائه کرد.

فاطمه صالح با اشاره به این‌که مدیریت بحران از دو بخش دولتی و غیردولتی تشکیل شده است، گفت: در بخش دولتی وجود ۸۰ سازمان در کمیته‌های ۱۴ گانه مدیریت بحران انجام وظیفه می‌کنند و همچنین بخش غیردولتی که حائز اهمیت است مربوط به نقش مردم می‌شود. همه مردم باید در این زمینه مشارکت کنند.
وی افزود: واکنش اضطراری در هنگام بروز حوادث تنها به عهده دولت نیست و مشارکت مردم هم نقش دارد. اگر شهروندان بدانند در زمان وقوع حوادث چه کاری باید انجام بدهند این مساله به فرآیند برنامه‌ریزی بحران نیز کمک می‌کند.

بر اساس این گزارش، شاهین مظفری مدیر روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز در سخنانی با بیان اهمیت تدوین سند شیوه نامه اقدام روابط عمومی ها در بحران افزود: ضرورت اطلاع رسانی سریع و صحیح و یکپارچه از بروز شایعات پیشگیری خواهد کرد و در این سند وظیفه تمام دستگاه های دخیل در حوزه مدیریت بحران در امر اطلاع رسانی مشخص و تعیین خواهد شد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.