امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Tuesday, 19 November , 2019
امروز : سه شنبه, ۲۸ آبان , ۱۳۹۸ - 22 ربيع أول 1441
شناسه خبر : 12221
  پرینتخانه » آموزش, آموزش مجازی, روابط عمومی, فضای مجازی, کسب‌وکار, نکته روابط عمومی تاریخ انتشار : ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۸:۰۵ | 94 بازدید | ارسال توسط :

روابط عمومی و ارتباطات در استارت آپ

استارت آپ ها، شرکت های نوپایی هستند که کسب و کار تازه ای را با یک ایده ساده شروع کردند و مراحل رشد را می گذرانند. این شرکت های نوپا برای طی کردن مراحل رشد به تبلیغات و فعالیت های روابط عمومی ها در جهت جذب هر چه بیشتر مخاطب دارند.
روابط عمومی و ارتباطات در استارت آپ

یکی از رایج ترین کار هایی که روابط عمومی ها برای شناساندن محصول یا خدمت شرکت خود در بین مردم انجام می دهند ساخت ریپورتاژ برای محصول  خود و  انتشار آن در خبرگزاری ها و اینترنت است. شما می  توانید با توجه به بوجه خود کسب و کار خود را با یک ریپورتاژ ساده برای مردم شرح دهید و انتشار دهید. اگر نمی توانید از خبرگزاری های معروف برای این امر استفاده کنید، چند سایت و کانال مرتبط با کار خود پیدا کنید و ریپورتاژ خود را  منتشر کنید این امر کسب و کار شما را جز لینک هایی قرار می دهد که مردم در اینترنت سرچ می کنند. به همین راحتی شما مردم را با استارت آپ خود آشنا کرده اید.

از انجا که خبرگزاری ها روزانه تعداد زیادی خبر کار می کنند که از روابط عمومی های شرکت ها ی مختلف به دستشان رسیده، این خبر ساده و  با روند معمول توجه مردم را جذب نخواهد کرد، هر چند در معتبر ترین خبرگزاری ها چاپ شده باشد. پس سعی کنید خبر خود را کمی متفاوت تر بنویسید.  همچنین سعی کنید در ریپورتاژ خود کسب و کارتان را با ساده ترین و روان ترین زبان ممکن توضیح دهید؛ مردم اصطلاحات تخصصی کار شما را نمی فهمند، همانطور که شما اصطلاحات تخصصی کسب وکار آن ها را درک نمی کنید! پس از این که ریپورتاژ شما منتشر شد سعی کنید بازخورد ها را تا حد امکان  بررسی کنید و از آن ها در راه بهتر شدن استارت آپتان کمک بگیرید.

ریپورتاژ نوشتن تنها راه کار روابط عمومی ها برای کمک به استارت آپ شما نیست، روابط عمومی ها می توانند در زمینه تبلیغات با چاپ بیلبورد و بنر، بروشور و با توجه به بودجه شما  نشریه داخلی نیز به کسب و کار شما کمک کنند. یک بروشور با طرحی جذاب و گیرا و مطالبی با زبان روان و ساده درباره ی کسب و کار شما می تواند اطلاعات بسیار خوبی به کسانی که پتانسیل دارند مخاطب شما شوند بدهد.

همچنین روابط عمومی ها می توانند با برگزاری سمینار ها و جلساتی برای معرفی استارت آپ شما به پیشرفت هر چه بیشتر شما کمک کنند. باید در نظر داشته باشید حضور خبرنگاران در این جلسات بسیار مفید است. یکی از وظایف روابط عمومی ها ایجاد رابطه ای خوب با خبرنگارانی است که در حوزه حرفه ی شما کار می کنند. ارتباط خوب با این خبرنگاران می تواند در مواقع زیادی به پیشرفت شما کمک کند و حتی در مواقع بحرانی برگ برنده ای برای نجات شما از بحران باشد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.