- دومین نمایشگاه تخصصی بومی سازی قطعات، تجهیزات و مواد مصرفی گروه فولاد خوزستان برگزار می شود
- حضور رئیس سازمان بازرسی کشور و دستور ریاست محترم قوه قضائیه را به فال نیک میگیریم
- صنایع شیر ایران عضو حقوقی انجمن روابط عمومی ایران میشود
- شیوع کرونا و محدودیت ارتباطات بین المللی دانشگاهها
- پیام مدیر روابط عمومی کانون هموفیلی ایران به مناسبت روز بین المللی روابط عمومی
- کرونا و مدیریت بحران های پس از آن
- روابط عمومی محور توسعه در هر سازمان است
- مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز منصوب شد
- قاسم سلیمانی نماد قدرت هویتی ایران
- انتصاب معاون فرهنگی و مدیر روابط عمومی باشگاه نساجی مازندران
بازاریابی عملگرا یا (Performance Marketing) چیست؟
زمانی که در حال خواندن مجلهای مثل همشهری، زن روز و… هستید، برای خواندن تمامی تبلیغات آن وقت میگذارید؟ یا فقط آنهایی را می بینید که جلب توجه بیشتری میکنند؟
زمانی که شرکتی برای تبلیغات در مجلهای پرمخاطب هزینه میکند، باید هزینهی تمامی مخاطبان را بپردازد هر چند که تعداد زیادی از خوانندگان به تبلیغ هیچ توجهی نکنند (به خصوص اگر موضوع مقالهای که تبلیغ در آن صفحه است، جالب نباشد). بسیاری از شرکتها به جای پرداخت هزینههای گزاف تبلیغات مجلهای، به دنبال انتخابهای ارزانتر، هدفمندتر و پربازدهتر در اینترنت هستند که در این مقاله یکی از آن انتخابها را باهم بررسی میکنیم.
بازاریابی عملگرا (Performance Marketing) چیست؟
بازاریابی بر مبنای عملکرد، روشی است که در آن برای تبلیغات تعاملی، هزینهای متغیر پرداخت میشود، این مقدار به عملکرد تبلیغ بستگی دارد. مثلا، ممکن است هزینهی تبلیغی به دفعاتی که در یک سایت نشان داده می شود، تعداد دفعات استفاده از لینک تبلیغ یا تعداد دفعاتی که به فروش منجر شود متغیر باشد.
با اینکه بازاریابی عملگرا بیشتر به عنوان روشی اینترنتی شناخته میشود اما نمونه هایی از آن را می توان در دیگر رسانهها و روشها دید. یکی از زیرمجموعه های بازاریابی عملگرا، بازاریابی پورسانتی است که در این روش به ناشر تبلیغ در ازای فروش محصول یا خدمات، هزینه پرداخت میشود.
روشهای پرداخت هزینه دربازاریابی عملگرا
سی پی ام (CPM): هزینهی هر هزار بار دیده شدن توسط کاربران
سی پی سی(CPC) : هزینهی هر کلیک کاربر بر روی لینک تبلیغ
سی پی ال (CPL) : هزینهی تعداد کاربرانی که به سایت پذیرنده بروند– زمانی که مشتری اطلاعاتی مثل شمارهی تماس، ایمیل و… را ارائه دهد.
سی پی ای (CPA) : هزینهی هر فروش
چه کسانی از بازاریابی عملگرا استفاده می کنند؟
هر کسب و کاری که در اینترنت مخاطب داشته باشد از این روش استفاده میکند، این شرکت ها ممکن است مزونها، شرکتهای بیمه و یا حتی شرکتهایی که ادعا میکنند راز جوانی یا کاهش وزن را دارند باشند. شرکتهای کوچک با بودجههای کم از جمله کسب وکارهایی هستند که از بازاریابی عملگرا استفاده میکنند، چرا که با گرفتن نوع CPA( هزینه برای هر فروش) می توانند مطمئن باشند که هر مقداری که برای تبلیغات خرج کنند، به سرمایه شان برمیگردد.
بازاریابی عملگرا در کجا میتواند اجرا شود؟
موتورهای جست و جو مانند گوگل، شبکههای اجتماعی مثل توئیتر، ارائه دهندهی خدمات ایمیل مثل جونو و برخی از وبلاگ های شخصی می توانند پلتفرمی برای اجرای بازاریابی عملگرا باشند.
هدف بازاریابی چه کسانی است؟
به طور کلی هر کسی که از اینترنت استفاده کند می تواند هدف بازاریابی عملگرا باشد اما معمولا بیشترین تاثیر بر کسانی است که زمان زیادی از روز را در اینترنت سپری میکنند.
اگر چه مدل CPM بازاریابی عملگرا می تواند به رونق فروش در بخش آفلاین نیز منجر شود اما به طور کلی این روش بازاریابی برای فروش اینترنتی مناسب است از این رو افراد مسن که آشنایی اندکی با تکنولوژی و اینترنت دارند معمولا در گروه مخاطبان بازاریابی عملگرا قرار نمی گیرند.
آموزش مجازی , بازاریابی , روابط عمومی نوین ایران
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.