امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Monday, 26 August , 2019
امروز : دوشنبه, ۴ شهریور , ۱۳۹۸ - 25 ذو الحجة 1440
شناسه خبر : 10281
  پرینتخانه » آموزش مجازی, استانها, روابط عمومی تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹ | 230 بازدید | ارسال توسط :

روابط‌عمومی‌ها باید اعتماد مدیران را جلب کنند

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه روابط‌عمومی‌ها باید اعتماد مدیران را جلب کنند، گفت: اگر مدیران این توانایی را ببینند، قطعا به روابط عمومی اعتماد می‌کنند.
روابط‌عمومی‌ها باید اعتماد مدیران را جلب کنند

به گزارش ایسنا – منطقه خوزستان، غلامحسین خواجه در نشست دبیران شورای روابط عمومی‌های کشور و مدیران روابط عمومی‌های دانشگاه‌های منطقه ۷ و ۱۰ کشور، اظهار کرد: برخلاف اینکه گاهی برخی کار روابط عمومی را کار سهل و ساده‌ای می‌دانند، به نظر من روابط عمومی یک دانش و هنر بسیار پیچیده است که به طور غیرمستقیم می‌تواند در اعتبار و اهمیت یک سازمان و جلب اعتماد مخاطب نقش بسیار مهمی داشته باشد.
وی افزود: در دنیای امروز نقش بی‌بدیل ارتباطات در روند زدن سرنوشت سازمان‌ها و جوامع بر کسی پوشیده نیست. روابط عمومی می‌تواند در دستیابی به اهداف یک سازمان نقش مهمی را ایفاء کند و به عنوان یک دانش و فن در برقراری ارتباطات درون و برون‌سازمانی موثر باشد.
رییس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: بیشتر سازمان‌ها به دلیل نداشتن روابط عمومی مجهز و توانمند در برقراری ارتباطات و وظایف سازمانی خود دچار مشکل هستند. دلیل این مساله نیز این است که به روابط عمومی آن طور که باید توجه نشده است. اغلب به روابط عمومی به عنوان یک تشکیلات جنبی نگاه می‌شود، در صورتی که به نظر من روابط عمومی می‌تواند به عنوان قلب سازمان عمل کرده و نقش مهمی در ارتقاء وظایف و مسوولیت‌های یک سازمان ایفاء کند.
خواجه خاطرنشان‌کرد: باید با یک روابط عمومی با دانش روز ارتباطات کار کرد تا متوجه جایگاه و نقش روابط عمومی شد. به دلیل عدم استفاده از این افراد، اهمیت و جایگاه روابط عمومی برای مدیران ناشناخته باقی مانده است و انتظاراتی که از این تشکیلات می‌رود،‌ برآورده نمی‌شود.
وی تصریح کرد: برای اینکه ارزش‌های نهفته در کار روابط عمومی‌ها دیده شود، باید به چالش‌های پیش روی آن‌ها توجه کرد و در جهت رفع آن‌ها کوشید. یکی از مشکلات روابط عمومی‌ها این است که از دانش و اطلاعات روز ارتباطات بی‌بهره‌اند. گاهی نیز می‌بینیم خود روابط عمومی‌ها نمی‌توانند نقش و جایگاه روابط عمومی را برای مدیران تبیین کنند.
رییس دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: روابط عمومی باید این توانایی را داشته باشد که بخش مهم خود را به مدیران نشان دهد. برخی مدیران از جایگاه و نقش روابط عمومی در ارتقاء سازمانی بی‌اطلاع هستند. یکی از مشکلات پیش روی روابط‌عمومی‌ها نداشتن برنامه است. روابط عمومی‌ها نباید دچار روزمرگی شوند. باید فعال باشند و نقش خود را در سازمان ایفاء کنند.
خواجه گفت: باید نوع نگاه به روابط عمومی را تغییر داد. مدیران روابط عمومی با اقدامات عملی خود می‌توانند در این زمینه نقش مهمی ایفاء کنند. باید روابط عمومی‌ها را بیشتر به جامعه و مدیران معرفی کرد. پیشنهاد می‌کنم روابط عمومی‌ها خود را به علم و دانش روز مجهز کنند. همچنین باید با برگزاری کارگاه‌هایی برای مدیران در سطوح مختلف مدیریتی، نقش روابط عمومی در دانشگاه بیشتر مشخص شود.
وی تاکید کرد: روابط عمومی‌ها می‌توانند اطلاعات و خدمات مختلفی که در دانشگاه‌ها ارائه می‌شود را جمع‌آوری کرده و به اطلاع جامعه و رسانه‌ها برساند. روابط عمومی‌ها باید اعتماد مدیران را جلب کنند. اگر مدیران این توانایی را ببینند، قطعا به روابط عمومی اعتماد می‌کنند چراکه روسای دانشگاه‌ها نیز مایل هستند روابط عمومی‌ای داشته باشند که به آن‌ها کمک کند.
رییس دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به لزوم شفافیت در اقدامات انجام شده در دانشگاه، گفت: اگر بخشی از کار ما ایراد دارد، چرا باید آن را بپوشانیم؟ باید تلاش کنیم با شفافیت عمل، هر جا عیب و نقصی در کار ما وجود دارد آن را بیان کنیم و بگوییم که اگر می‌توانید در این زمینه‌ها به ما کمک کنید.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.