امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 21 October , 2018
امروز : یکشنبه, ۲۹ مهر , ۱۳۹۷ - 11 صفر 1440
شناسه خبر : 8960
  پرینتخانه » روابط عمومی, کسب‌وکار تاریخ انتشار : ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۲:۵۴ | 87 بازدید | ارسال توسط :

اهمیت روابط عمومی در تبلیغات موثر

هدفی که روابط عمومی وبازار یابی وفروش در پی آن هستند یکسان است . تقویت روابط عمومی در راه ارتقا اعتماد مشتری ، باعث موفق شدن شما در کسب و کار خودتان میشود.

نقش روابط عمومی در بازاریابی فروش امروزی قابل انکار نیست. مفهوم آمیخته بازاریابی، داشتن نقشه است که ۴ عنصر زیر را در برگیرد: محصول یا خدمت، قیمت محصولات، بالا بردن کیفیت محصول  و توزیع آن‌ها. با اینکه تبلیغات تاثیر زیادی در بالا رفتن محصول دارند و زیاد شدن فروش کاملا بدیهی است، اما فهمیدن جایگاه روابط عمومی بسیار پیچیده است. روابط عمومی باید قسمت مهمی از بازاریابی باشد و هرگونه نامفومی درباره آن رفع شود. برخلاف تبلیغ که به صورت مستقیم صورت میگیرد و اثر آن خیلی ساده قابل فهم است . نقش روابط عمومی در سازمان دهی نکات مربوط به بازاریابی پیچیده میباشد ، اما نمیتوان گفت اهمیتش از تبلیغات کمتر است.

نقش روابط عمومی در بازاریابی وتبلیغات

در زیر نکاتی آورده شده که بیش از پیش تاثیر روابط عمومی در بازاریابی و فروش را نشان میدهد.

 

تاثیر تبلیغات بر روابط عمومی موفق

هر چند که تبلیغات و روابط عمومی دو مساله کاملا متفاوتند و دارای اهدافی کاملا نامربوط بهم هستند . اگر در یک جهت حرکت کنند، تاثیر گذار تر میباشند . اگر روابط عمومی بتواند درست عمل کند و درباره پیشرفت محصول یک اطلاعات کلی بوجود بیاورد، تبلیغات نیز میتواند اثر گذار باشد و نقشش را بهتر بازی کند . روا با ارتباط برقرار کردن با مشتریان و جلب اعتمادشان نسبت به برند خواهد توانست به پیشبرد استراتژی‌های بازاریابی کمک کرده و پیش از آغاز تبلیغات ، زمینه سازی عالی را انجام دهد . به عبارت دیگر، سزمایه گذاری چند میلیونی روی محصولی که زمینه آشنایی مشتری با آن انجام نشده هدر دادن زمان و هزینه است.

نقش روابط عمومی در سازمان های مختلف

ممکن است سازمانی سعی کند از تبلیغات دوری کند یا به آن اهمیتی ندهد . اماروابط عمومی مساله ای است که هر سازمانی چه کوچک ، چه بزرگ با آن سر و کار دارد . مثلا ، سازمان هایی مثل اورژانس احتیاجی به تبلیغات خاصی ندارند، اما برای خدماتشان نیاز دارند تا روابط عمومی قوی ای داشته باشند . بجز این ، کسب و کارهایی که تازگی فعالیت خود را شروع کرده اند . ممکن است پول زیادی خرج تبلیغاتشان نکنند. اما با کمک گرفتن  از جایگاه روابط عمومی و فایده های آن ، از تکنیک های خیلی زیادی برای مشتری جذب کردن استفاده میکنند . از طرف دیگر ، تبلیغات به فعالیت های معینی از بازاریابی میباشد، ولی شما در روابط عمومی محدودیت خاصی را مشاهده نمیکنید ؛ به همین خاطر روابط عمومی جایگاه بسیار مهمتری نسبت بهبازار یابی وفروش دارد.

جامع بودن روابط عمومی

 

تبلیغ به کارهایی محدود میشود که برای بازاریابی و فروش خدمات و محصول خلاصه میگردد . ولی جایگاه روابط عمومی در سازمان‌ها بسیار مهم تر است و میتواند روی سود سازمانی تاثیر مستقیم و زیادی داشته باشد . همینطور  این اثر گذاری در تمام زمان ها میباشد  و در انحصار زمان شروع کار شرکت نمیباشد . نباید فراموش کرد ، با اینکه روابط عمومی و بازاریابی رابطه خیلی نزدیکی با هم دارند ، اما روابط عمومی جزیی از تبلیغ و مدل دیگری از آن نیست.روابط عمومی استراتژی خاصی از بازاریابیست که قابلیت اجرا در بخش های مختلف سازمان را داراست. نکته مهم دیگر  که در رابطه جایگاه روابط عمومی در استراتژی‌های بازاریابی کسب و کارها وجود دارد این است که چگونه روابط عمومی را در برنامه ریزی خود وارد کنیم. در دنباله سه نکته اصلی وجود دارد تا بتوانید حداکثر اثر گذاری را داشته باشید.

دسته بندی پیام ها

روابط عمومی برای جابجایی اطلاعات برند به مشتری ها هم استفاده میشود. با شناخت مخاطبین اصلی میتوانید که جوابگوی نیاز آن ها باشد. به همین دلیل ، در بازار یابی آینده خود از پیام های خودتان و اهمیت آن ها غافل نشوید . اول از مخاطبین اولیه و ثانویه خود شروع کنید پیام‌هایتان سازگار با سلیقه های مشتری شما میباشد. یک لیست بنویسید و همه مخاطبینی که در آن جای میگیرند بنویسید ، در آن دسته بندی کنید سپس پیام را طوری برنامه ریزی کنید که نیاز ویژه هر گروه را نشان دهد . گروه اصلی در این لیست شامل مشتریان، کارمندان، سرمایه گذاران، شرکای تجاری، تامین کنندگان قطعات مصرفی و کاربران شبکه های اجتماعی می‌باشد.

بازاریابی محتوایی

از اصلی ترین اصول روابط عمومی ایجاد و حفظ رابطه با مشتری است . ایجاد رابطه طولانی و ثابت با متخصصان صنعتی، خبرنگاران، ویراستاران و منتقدان شما را طوری هدایت میکند تا بتوانید محتواهای اشتراک گذاشته شده را مربوط با نیاز مشتری تشخیص دهید. اگر از روابط بوجود آمده دربازاریابی وفروش استفاده کنید ، تا حد زیادی افراد متخصص فعال در صنعت بر پیشرفت شما تاثیر گذار میشوند. از طرف دیگر ، از سوی دیگر تهیه محتوای خوب یاری میکند تا بتوانید بهتر دیده شوید و ساده تر هدف هایتان را محقق کنید.

 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.