این ماهنامه از خردادماه ۱۳۸۹ با موضوعات رسانه، روابطعمومی، تبلیغات، بازاریابی و جامعه اطلاعاتی منتشر شده است.
صدمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات
امیرعباس تقیپور مدیر مسئول این ماهنامه به مناسبت انتشار صدمین شماره این ماهنامه یادداشتی نگارش نموده که با هم میخوانیم.
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
صدمین شمارۀ ماهنامۀ مدیریت ارتباطات را در دست گرفتهاید. آن را تورق میکنید و من نمیتوانم احساس خوشایندی را که دارم پنهان کنم. صد ماه است که بیوقفه، در تمامی فرازوفرودهای اقتصادی و فرهنگی چراغ این نشریه را روشن نگه داشتهایم. صد شماره است که تلاش کردهایم رسالت خود را فراموش نکنیم؛ مأموریتی که پیش از انتشار اولین شماره و پس از ساعتها گفتوگو و مشورت با اهل فن برای این نشریه ترسیم شد:
جلب مشارکت نخبگان برای ارتقای کیفی دانش «مدیریت ارتباطات» از طریق انتشار محتوایی بهروز، تخصصی و کاربردی و تلاش برای فراگیر شدن، جلب نظر عموم و ارتقای سطح کلی دانش مدیریت ارتباطات در جامعه. پس از گذشت این سالهای شیرین و تلخ، امروز مصممتر از حتی لحظۀ قبل، معتقدم ما همچنان میتوانیم با حمایت شما به اهداف موردنظرمان دست پیدا کنیم:
۱ – نشر، توسعه و ترویج دانش «مدیریت ارتباطات»؛
۲ – معرفی آخرین دستاوردها و تبادل تجربههای موفق در حوزۀ مذکور؛
۳- همافزایی و توسعۀ تعامل حرفهای و صنفی انجمنها، مؤسسات، نخبگان و فعالان حوزه؛
۴- برقراری تعامل مناسب میان فعالان حوزۀ «مدیریت ارتباطات» با مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی.
و در این مسیر هر لحظه استراتژی اولیۀ ماهنامه را به خود یادآوری میکنیم:
«تکوین، بسط و گسترش تفکر مدیریت ارتباطات در کشور که میتواند در آینده منجر به تأسیس رشتۀ مدیریت ارتباطات در دانشگاهها و تربیت متخصصان این رشته شود».
سیر تحولات فناوری و تغییرات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور در طول سالهای اخیر و تأثیرات آنها بر کمیت و کیفیت کار رسانه مؤید آن است که مخاطرات، پیچیدگیها و مشکلات فعالیت رسانهای روزبهروز افزایش مییابد. اما چاره چیست؟ ما موجیم که آسودگی ما عدم ماست. خاموشی تقوای ما نیست. پس باید آمادگیهای خود را بالاتر ببریم. این موضوع بیانگر آن است که تا این جای کار نیز همکاران بنده در ماهنامۀ مدیریت ارتباطات با تلاشی ستودنی به تولید محتوای نشریه پرداختهاند و بدون تردید با اشراف به شرایط زمانه، به کار خود با توان مضاعف ادامه خواهند داد.
از همکاران عزیزم در هیئتمدیره و بخشهای مختلف مؤسسۀ مطبوعاتی دایره رنگی ایدهآل، اعضای شورای سیاستگذاری، تحریریۀ ماهنامه و بهویژه دکتر امیر لعلی، سردبیر ماهنامه، بابت ثانیهثانیههای صبوری و همراهیشان بینهایت ممنونم. از حامیان معنوی و صاحبان آگهی، مشترکان و مشتریان ماهنامه، از استادان این حوزه و همۀ کسانی که با مشورتهای خود به ارتقای سطح نشریۀ ما کمک کردهاند سپاسگزارم. همکاران بنده در حال تدارک و تولید محتوایی به مناسبت عبور از انتشار صدمین شمارۀ ماهنامۀ مدیریت ارتباطاتاند که در شمارۀ بعدی خواهید خواند. با آغوش باز پذیرای نظرات، انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.
سپاس و لذت حضورتان مستدام.