امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 15 November , 2018
امروز : پنج شنبه, ۲۴ آبان , ۱۳۹۷ - 7 ربيع أول 1440
شناسه خبر : 8309
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴ | 103 بازدید | ارسال توسط :

از فضای مجازی برای اهداف روابط عمومی‌ها استفاده شود

مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست روابط عمومی‌های مناطق 2، 5 و 6 دانشگاه‌های کشور بر لزوم توجه به رسانه‌ها برای تصمیم‌سازی درست تاکید کرد و افزود: باید از فرصت‌های به وجود آمده در فضای مجازی نیز به نفع پیشبرد اهداف روابط عمومی استفاده کرد.

به گزارش جامعه روابط عمومی به نقل از ایسنا، عبدالهی‌نژاد در نشست مدیران روابط عمومی‌های دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری مناطق دو، پنج و ۶ کشور که در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار شد، با اشاره به اینکه فعالیت در روابط عمومی یک کار سخت و طاقت فرساست، گفت: در مسیر رسیدن به دانشگاه‌های نسل سوم و شکل گیری دانشگاه کارآفرین نیاز به مدیرانی است که تصمیمات خود را در اتاق شیشه‌ای بگیرند و در پستوخانه و پشت دیوارها تصمیم سازی نکنند.

وی با اشاره به استفاده از فضاهای مجازی به عنوان یک فرصت مناسب که با مدیریت درست می‌توان از آن بهره گرفت، اظهار کرد: فضای مجازی شبیه به فضای بدون مکان و زمان شده است و باید از فرصت‌های به وجود آمده در فضای مجازی به نفع پیشبرد اهداف روابط عمومی استفاده کرد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: به جایی رسیده‌ایم که قدرت جریان‌ها بر جریان قدرت‌ها در حال پیشی گرفتن است و به نوعی سیاستمداران مجبور به تصمیم‌سازی در یک آکواریوم شیشه‌ای قرار گرفته‌اند و در نقد و مناظره این موضوع پذیرفته شده است که عقل داور نهایی است.

عبدالهی‌نژاد با اشاره به ظرفیت‌های موجود در وزارت علوم مثل وجود اساتید و دانشجویان، اظهار کرد: باید از ظرفیت‌ها به بهترین وجه استفاده کرد.

وی به تولید نشریه تخصصی برای مدیران ارشد اشاره و تصریح کرد: این کار می‌تواند مشکلات بسیاری را برطرف کند.

مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم به تصمیم برای ایجاد کارگروه تخصصی از مناطق ده گانه اشاره کرد و گفت: جشنواره سراسری مناطق ۱۰ گانه را برگزار می‌کنیم و یک کارگروه برای بررسی و تدوین آیین‌نامه‌ها نیز ایجاد می‌شود.

وی به تغییراتی که درسایت وزات علوم، تحقیقات و فناوری که اعمال خواهد شد، اشاره و اظهار کرد: باید از فرصت تاریخی برای تولید محتوا و اخبار استفاده کرد.

تیموری، رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری نیز با اشاره به اینکه آرزومندیم پیام انقلاب اسلامی ایران را به همه جهان صادر کنیم و همه در این امر باید تلاش کافی را داشته باشیم، تصریح کرد: با توجه به فراگیری شبکه‌های اجتماعی، باید به اهمیت نشر اخبار و بازخورد آن توجه ویژه‌ای داشت چون بسیار سریع اخبار انتشار پیدا می‌کنند.

وی از روابط عمومی به عنوان پایگاه اطلاعاتی بین سازمان‌ها و جامعه نام برد و خاطرنشان کرد: در واقع با کمک روابط عمومی باید دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری را به جامعه معرفی کنیم و عملکرد دانشگاه‌ها در تمام مسائل باید در روابط عمومی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری افزود: روابط عمومی در دانشگاه‌ها می‌توانند به عنوان بازوان مدیریت دانشگاه باشند و در مسیر رسیدن به اهداف دانشگاه و پیش‌بینی و آینده‌نگاری کمک کنند.

تیموری با اشاره به اینکه روابط عمومی‌ها در مسیر وظایفشان باید دارای استقلال باشند، خاطرنشان کرد: کارکنان روابط عمومی باید دارای تجربه و تخصص کافی در حوزه فعالیت‌های خود باشند.

در این نشست هر یک از مدیران روابط عمومی به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در ارتباط با مسائل روابط عمومی پرداختند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.