امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 15 November , 2018
امروز : پنج شنبه, ۲۴ آبان , ۱۳۹۷ - 7 ربيع أول 1440
شناسه خبر : 6483
  پرینتخانه » اخبار, روابط عمومی, مطالب دیگر تاریخ انتشار : ۰۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳ | 419 بازدید | ارسال توسط :

روابط عمومی اهداف سازمانی را ارتقا می‌بخشد

امروزه در سازمان‌های پیشرو؛ روابط عمومی و ارتباط با مخاطبان از جایگاه خاصی برخوردار است و موفقیت هر سازمانی در گرو بهره‌گیری از دانش و تخصص مسئولان و کارشناسان روابط عمومی در جمع‌آوری اطلاعات و انتقال آن است.

مدیرکل تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ گفت: امروزه در سازمان‌های پیشرو؛ روابط عمومی و ارتباط با مخاطبان از جایگاه خاصی برخوردار است و موفقیت هر سازمانی در گرو بهره‌گیری از دانش و تخصص مسئولان و کارشناسان روابط عمومی در جمع‌آوری اطلاعات و انتقال آن است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، ناهید حیدری، مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ در جمع اعضای کمیته منابع و مصارف افزود: روابط عمومی یعنی تلاش و اقدامات آگاهانه و برنامه‌ریزی‌شده به منظور استقرار و کسب تفاهم متقابل میان یک سازمان با مخاطبانی است که با آن سروکار دارد. در عصر حاضر سازمان‌های مخاطب‌محور بدون روابط عمومی دچار چالش می‌شوند.

حیدری با اشاره به گستردگی تعهدات سازمان تامین اجتماعی و مخاطبان آن، تحقق روابط عمومی الکترونیکی را یکی از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر دانست و افزود: نهادینه کردن نگاه علمی، اخلاق‌مداری، احترام، فرهنگ‌سازی مناسب، توسعه ارتباطات الکترونیکی براساس زیرساخت‌های لازم، کاربرد فناوری اطلاعات در تهیه و انتقال پیام، وجود بانک اطلاعاتی، ارتباط دوسویه با مخاطبان با استفاده از دستاورهای نوین و داشتن نیروی متخصص از ضرورت‌های مهم روابط عمومی الکترونیکی است.

وی عملکرد روابط عمومی‌ها را بسیار حساس و تاثیرگذار در ارتباط با جامعه مخاطبان دانست و افزود: یک روابط عمومی می‌تواند هم تهدید باشد و هم فرصت.

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ تاکید کرد: انتقال اطلاعات به افکار عمومی اگر سازماندهی مناسب نداشته باشد، جمع‌آوری و پردازش اطلاعات و اخبار به درستی انجام نگرفته باشد، موجی از ناامیدی و ناکارامدی به مخاطبان انتقال می‌یابد و شایعات جای اخبار و واقعیت را می‌گیرد و اگر بر اساس اطلاعات صحیح با برنامه و با ادبیات احترام‌انگیز ارائه شود، موجی از امید، شادی و اعتماد را به جامعه انتقال می‌دهد.

وی عدم برنامه‌ریزی بلندمدت، عدم مخاطب‌شناسی در انتقال اطلاعات و عدم تحلیل کارشناسانه پیام به جامعه هدف را از مشکلات روابط عمومی‌ها دانست و افزود: روابط عمومی‌ها می‌توانند با شناسایی نقاط درد و انتقال آن به مسئولان علاوه بر تصمیم‌سازی مناسب نقاط درد را به نقاط شعف تبدیل کنند و موجبات افزایش رضایتمندی اقشار مختلف را حاصل نمایند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.