امروز : شنبه, ۱۶ آذر , ۱۳۹۸ - 10 ربيع ثاني 1441
- انتصاب معاون فرهنگی و مدیر روابط عمومی باشگاه نساجی مازندران
- مراسم تکریم مدیرامور هماهنگی و معارفه رئیس جدید روابط عمومی پست بانک ایران برگزار شد
- مدیر روابط عمومی استانداری لرستان منصوب شد
- با حکم مدیرعامل،کریم همتی مسئول حوزه روابط عمومی بیمه میهن شد
- حبیبی مدیر روابط عمومی استانداری همدان شد
- انتصاب “منصور فلسفی” به عنوان مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی
- مدیر روابط عمومی شهرداری مشهد منصوب شد
- مدیر روابط عمومی جدید بانک کارآفرین منصوب شد
- انتصاب سرپرست روابط عمومی شرکت گاز استان قزوین
- انتصاب سرپرست جدید روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان لرستان
میزان استفاده از شبکههای مجازی در میان مردم کشورمان ۶۵ درصد گزارش شده است
امیرحسین شمشادی با اشاره به اینکه در ایران بیش از همه جوانان از اینترنت استفاده میکنند عنوان کرد: میزان استفاده از شبکههای مجازی در میان مردم کشورمان ۶۵ درصد گزارش شده است.
امیرحسین شمشادی سرپرست اداره کل روابط عمومی و بینالملل شورای عالی استانها در گفتوگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: استفاده ایرانیان و امکاناتی که در بستر اینترنت شکل گرفته است به صورت یکسان و هماهنگ بین بخشهای مختلف از جامعه انجام نمیشود به این معنی که استفاده از امکاناتی که در بستر اینترنت وجود دارد توسط جوانان و افراد با تحصیلات دانشگاه بیشتر از سایر افراد جامعه مورد توجه است. استفاده از امکانات مختلف اینترنت هم به یک نسبت انجام نمی شود.
شمشادی خاطرنشان کرد: در بین امکانات مختلف که اینترنت در اختیار کاربران قرار میدهد هم مردم ایران به صورت کلی و به جوانان به صورت اخص به برخی از امکانات توجه بیشتری نشان میدهند.
وی گفت: در دنیا از اینترنت در ۸ محور مختلف استفاده میشود:
۱) دریافت اطلاعات
در این زمینه میزان استفاده ایرانیان برای دریافت اطلاعات جدید نسبت به مردم دنیا کمتر از متوسط جهانی است.
۲) آپلود و دانلود مطالب
متوسط استفاده مردم ایران کمی بیشتر از استفاده مردم جوان است.
۳)ارسال ایمیل و پیامهای الکتریکی
متوسط مصرف جهانی دو برابر میزان ایران است و نشان دهنده این است که مردم ایران در زمینه استفاده از ایمیل فعال نیستند.
۴)دانلود اپلیکیشن که باز هم ایران از متوسط دنیا سهم کمتری را به خود اختصاص داده است.
۵)بانکداری اینترنتی
ایران در یک دهه اخیر فعالیتهای خوبی در راستای بانکداری اینترنتی انجام داده است اما باز هم میزان استفاده آن از متوسط جهانی به صورت چشم گیری پایین تر است.
۶)استفاده از فضای اینترنت برای موضوع کاریابی
در ایران حدود ۵ درصد افراد از اینترنت برای یافتن شغل استفاده میکنند این در حالی است که این میزان در دنیا ده برابر بیشتر از ایران یعمی ۵۰ درصد است.
۷) تماس صوتی و تصویری
متوسط میزان استفاده ایرانیان از متوسط دنیا بالاتر است.
۸)مقایسه میزان استفاده مردم ایران از شبکههای اجتماعی به عنوان یکی از مهمترین ابزارهایی که در بستر اینترنت شکل گرفته است.
وی ادامه داد: مقایسه بین مردم ایران و جهان در صورتی که میزان استفاده از شبکههای مجازی در میان مردم کشورمان ۶۵ درصد گزارش شده است. متوسط این موضوع در میان مردم جهان ۱۶ درصد است و این به این معنا است که میزان استفاده ایرانیان تا ۴ برابر بیشتر از مصرف متوسط جهانی است.
این استاد دانشگاه در پایان گفت: یکی از علل حضور زیاد ایرانیان در فضای مجازی تفریح است با توجه به وضعیت اقتصادی کشور به ویژه در سالهای اخیر تفریحات مختلف هزینههایی را در بردارد که ممکن است از عهده خانوادهها و به ویژه نوجوانان و جوانان برنیاید. بارها سعی میکنند با حضور در شبکههای اجتماعی گپ و گفت کردن با دوستان و همسالان، خواندن مطالب طنز، دیدن کلیپهای مختلف، تفریح ارزان و رایگان برای خودشان ایجاد کنند. از این گذشته در بستر شبکه های مجازی امکان ارتباط با جنس مخالف که در فضای واقعی جامعه غیر قانونی تلقی شود به صورت اسانتری فراهم است و این موضوع فضای مجازی را برای نوجوانان و جوانان جذاب میکند. مسئله آخر فراهم کردن امکان اظهار وجود و تخلیه احساسات در فضای مجازی به ویژه برای جوانان است. بیان برخی نظرات و احساسات در حوزههای مختلف در جامعه ممکن است تابو محسوب شود و نوجوان و جوانی که نیاز به ابراز وجود و نشان دادن خود در جامعه دارد با مراجعه و فعالیت در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی میتواند این نیاز خود را به نمایش بگذارد و آن به میل دیده شدن را در خود ارضا کند.
خبرنگار: رعنا سادات ترابی
امیرحسین شمشادی , روابط عمومی , شبکه های مجازی
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.