امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 23 August , 2019
امروز : جمعه, ۱ شهریور , ۱۳۹۸ - 22 ذو الحجة 1440
شناسه خبر : 11476
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱:۴۲ | 460 بازدید | ارسال توسط :

خبرنگاران موجودات ترسناکى نیستند/مردم به اطلاع رسانی روابط عمومى ها اعتماد ندارند

جلسه‌ی هم‌اندیشی روابط عمومی های ادارات شهرستان بندرعباس ظهر امروز در سالن غدیر فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
خبرنگاران موجودات ترسناکى نیستند/مردم به اطلاع رسانی روابط عمومى ها اعتماد ندارند

جلسه‌ی هم‌اندیشی روابط عمومی های ادارات شهرستان بندرعباس ظهر امروز در سالن غدیر فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی نوین ایران به نقل از موج ، جلسه‌ی هم‌اندیشی روابط عمومی‌های ادارات شهرستان بندرعباس ظهر امروز در سالن غدیر فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه «مرسلی»رئیس روابط عمومی اداره ورزش و‌جوانان شهرستان بندر عباس گفت: روابط عمومی تلفیقی از تو‌انمندی، تخصص، دانش است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یک روابط عمومی باید به نقطه ای برسد که مسائل مرتبط با روابط عمومی را به شکل تخصصی انجام دهد، تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم خود را در جایگاه مردم قرار دهیم و به شایستگی خدمتگذار آن‌ها باشید.

در ادامه «رودباریان» مدیر روابط عمومی بهزیستی شهرستان بندرعباس گفت: مجموعه ی بهزیستی شهرستان بندرعباس یک سازمان حمایتی و اجتماعی است.

وی با اشاره به خدمات اجتماعی بهزیستی و نیاز اقشار مختلف جامعه به این خدمات، گفت: روابط عمومی در واقع نمایان تعامل و ارتباط سازنده ای است که در راستای اهداف یک سازمان انجام می‌شود.

رودباریان در پایان گفت: امیدواریم این تعامل ها ادامه داشته باشد تا در راستای اهداف مشترک مد نظرمان حرکت کنیم.

«حامد ملاصادقیون» مدیر روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش بندرعباس نیز گفت: در این فرصت کوتاه می‌خواهم در حد توان به آسیب شناسی عملکرد روابط عمومی‌ها بپردازم.

وی در ادامه با بیتم اینکه مدیران روابط عمومی به دو‌گروه استراتژیک و تاکتیکی دسته بندی می‌شوند، گفت: مدیران تاکتیکی در واقع حل کننده مشکلات پیش روی یک سازمان هستند؛اما روابط عمومی تنها به این‌موضوع خلاصه نمی شود.

ملا صادقیون ادامه داد: ما نیاز داریم که به این حوزه از دید استراتژیک نیز نگاه کنیم؛ چالش‌های پیش روی سازمان مان را شناسایی کنیم و برای آن راه کار داشته باشیم.

مدیر روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش بندرعباس اضافه کرد: آگاهی سازی و اقناع افکار عمومی به عنوان وظایف یک روابط عمومی است؛ اما متاسفانه از این حیث موفق عمل نکرده‌ایم .

وی با اشاره به اینکه اعتمادسازی افکارعمومی یکی از وظایف روابط عمومی است و نیاز به هشیاری مدیر روابط عمومی آن سازمان دارد، گفت: حجم تولید خبر روابط عمومی ها بسیار بالاست؛ اما متاسفانه اخبار اثربخشی را تولید نمی‌کنیم.

ملاصادقیون با بیان اینکه مردم چون اعتماد خود را به اطلاع رسانی حوزه ی روابط عمومی ها از دست داده‌اند ما را به عنوان منبع خبری قبول ندارند، اظهار امیدواری کرد: امیدوارم که این روند به سمت علمی شدن پیش برود تا بتوانیم رویه ی تازه ای را در زمینه اطلاع رسانی ایجاد کنیم.

در بخش دیگری از این نشست «ذوالفقار پور» مدیر روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی و عضو هیئت رئیسه‌ی شورای روابط عمومی هاى استان هرمزگان به نمایندگی از این هیئت، گفت: پس از تشکیل هیئت رئیسه در سال ۹۷ سعی کردذیم تا به آموزش نگاه تازه‌ای داشتیم و به همین منظور دوره هایی را نیز برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه برنامه های آموزش تخصصی را برای سال جاری نیز در دستور کار داریم بیان داشت: این برنامه های آموزشی هر شش ماه یک بار انجام خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه‌ی شورای روابط عمومی هاى استان هرمزگان در ادامه به تشریح فعالیت‌های این هیئت پرداخت و در پایان گفت: برگزاری اردوهای تفریحی نیز به عنوان دیگر برنامه‌هاى این هئیت رئیسه در سال جاری هدف گذاری شده است .

در ادامه این نشست «فاطمه رکن الدینی» سرپرست روابط عمومى استاندارى هرمزگان نیز گفت: دو روز از انتصاب من به این مقام میگذرد، من از خانواده رسانه هستم و گرچه مدت ها در بخش خصوصی فعالیت کرده‌ام اما موقعیت من در روابط عمومی استانداری متفاوت است و هیچ‌گونه اعمال سلیقه ی شخصی در تصمیم گیری ها وجود نخواهد داشت.

وی در ادامه با انتقاد از میزان تعامل روابط عمومی ها با اصحاب رسانه، گفت: خبرنگاران موجودات ترسناکی نیستند این به نفع روابط عمومی هاست که با آن ها تعامل کنند و از تجربه کسانی که مدت‌هاست در این حوزه فعالیت دارند به عنوان مساور بهره ببرند.

سرپرست روابط عمومى استاندارى هرمزگان با تاکید بر تعامل روابط عمومی ها با حوزه ی رسانه، گفت: برگزاری نشست‌های خبری همواره از مطالبات خبرنگاران بوده و لازم است که در راستای برگزاری این نشست ها گام‌های مثبتی برداشته شود.

رکن الدینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با خطاب قرار دادن فرماندار شهرستان بندرعباس گفت: از شما در خواست دارم تا از مدیران بخواهید که با اصحاب رسانه همکاری لازم را داشته باشند چرا که خبرنگاران برای انجام یک مصاحبه‌ی ساده گاهی باید هفته‌ها دوندگی کنند.

«ابراهیمی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری بندرعباس نیز گفت: جا دارد که به حوزه روابط عمومی و رسانه توجه بیشتری شود.

وی با اشاره به اینکه یک روابط عمومی قوی می‌تواند نقش به سزایی در به بار نشستن اهداف یک سازمان داشته باشد، گفت: روابط عمومی به مثابه پلی میان مردم و دستگاه‌ها ست پس لازم است که مدیران به روابط عمومی‌ها توجه بیشتری داشته باشند.

در پایان این نشست «عزیزالله کناری» فرماندار شهرستان بندرعباس نیز خطاب به روابط عمومی ادارات شهرستان بندرعباس گفت: شما زحمت کشان بی‌زحمت هستید؛ چرا که زحمتى ایجاد نمى‌کنید اما همه زحمت‌ها همیشه بر دوش شماست.

وی با بیان اینکه استان هرمزگان یکی از با ظرفیت ترین استان ها برای رشد وتعالی است، گفت: با توجه به اینکه روابط عمومی‌ها مى‌توانند رابطه نزدیک و تنگاتنگی بین مردم و مدیران ایجاد کنند در شناساندن این ظرفیت‌ها و پیشرفت این استان نقشی حائز اهمیت دارند.

کناری در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور در سال گذشته، گفت: دشمنان ما سعى کردند که از درون به نظام خدشه وارد کنند اما با هشیاری مردم و شما که نقش اطلاع رسانی صحیح را بر عهده داشتید ناکام ماندند.

فر ماندار بندرعباس در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به مشکلاتی که در ایام تعطیلات برای برق بخش سوانح و سوختگى مرکز درمانی پیامبر اعظم(ص)بندرعباس رخ داد، گفت: عده‌اى در این مورد چرت و پرت هایی در فضای مجازی منتشر کردند؛ اما کسى راجع به تلاش هاى انجام شده حرفى نزد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.