امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 17 November , 2018
امروز : شنبه, ۲۶ آبان , ۱۳۹۷ - 9 ربيع أول 1440
شناسه خبر : 10366
  پرینتخانه » اخبار, روابط عمومی, مهارت های ارتباطی تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳ | 23 بازدید | ارسال توسط :

نگاهی شتابزده به جایگاه روابط عمومی در اداره کل هنرهای نمایشی

روابط عمومی درواقع ویترین هر سازمانی است و نخستین مکانی که هر ارباب‌رجوعی به گاه کار اداری از آن سراغ می‌گیرد، بی‌گمان روابط عمومی است.
نگاهی شتابزده به جایگاه روابط عمومی در اداره کل هنرهای نمایشی
- همایون علی‌آبادی: روابط عمومی درواقع ویترین هر سازمانی است و نخستین مکانی که هر ارباب‌رجوعی به گاه کار اداری از آن سراغ می‌گیرد، بی‌گمان روابط عمومی است.
روابط عمومی در کار سازمان‌دهی و تشکیلات هر سازمانی نقشی اساسی و کارساز دارد. به‌ویژه آنکه این بخش مسئولیت اجرایی یک سازمان فرهنگی و هنری را داشته باشد که در این صورت وظیفه‌اش دوچندان است.
روابط عمومی با افکار عمومی "public opinion" داد و دهشی مستقیم دارد و در سازمان‌دهی هرگونه نهادی جایگاه ویژه دارد. شاید بهترین واژه جایگزین برای روابط عمومی "public Relations" اصطلاح مردم‌داری باشد. روابط عمومی درواقع باید مردم‌سرا تلقی گردد و نه یک اداره. ایجاد روابط عمومی آرام‌آرام در تمام اداره‌ها پا گرفته و در دستگاه‌های دولتی نیز اداره کل هماهنگی‌ها را از یک جنبه مردم‌داری، روابط عمومی می‌نامند.
مرکز هنرهای نمایشی بی‌گمان در زمینه روابط عمومی تجربه‌های بسیاری اندوخته است و چهره‌های جوان و آگاه فراوانی را به خود دیده است که در نهایت امروز به اداره کل هنرهای نمایشی از یک روابط عمومی به‌قاعده، مستحکم و منسجم برخوردار شده است.
روابط عمومی درواقع ویترین هر سازمانی است و نخستین مکانی که هر ارباب‌رجوعی به گاه کار اداری از آن سراغ می‌گیرد، بی‌گمان روابط عمومی است. از نظر آکادمیک ما شاید تا مقطع دکتری برای این رشته دانش‌آموخته داشته باشیم. دانشگاه علامه طباطبایی تحصیلات تکمیلی ویژه‌ای برای این رشته دارد و بازار کار هم برای فرهیختگان این رشته کاملاً فراهم و مهیا است.
روابط عمومی یک سازمان می‌بایست موقعیت‌ها را تشخیص داده و در جهت حل مسائل تلاش کند و همه این‌ها در صورتی امکان‌پذیر خواهد بود که از کارشناسی قوی و نیروهای متخصص و کارآمد و توانمند بهره گیرد. غرض من از نگارش این سطور آن است که تحول اخیر اداره کل هنرهای نمایشی در انتخاب محسن حسن‌زاده به‌عنوان مسئول روابط عمومی بسیار خجسته و کارآمد است و او با در اختیار گرفتن نیروهای زبده و آگاهی مانند مریم عباسپور، آرزو عابدینی، مهدی یوسفی، زهرا شایان‌فر، بهرام شادان‌فر و مهدی نبی‌زاده فی‌الواقع یک اکیپ فرهنگ جمع‌وجور و شایسته را سازمان داده و توانسته با درک لحظه‌لحظه مسئولیت خطیرش در ایجاد ارتباط و تفاهم با مخاطبان را پایه بریزد و بتواند کارنامه‌ روابط عمومی چهل‌ساله‌ اداره کل هنرهای نمایشی را رنگ و رونقی دوباره و دیگر بخشد. وقتی به کارنامه‌ این گروه یا "آنسامبل" اداری- هنری نگاه می‌کنیم اندازه موفقیتش را به‌سادگی درمی‌یابیم. فضای خوب، کارکنان مهربان و دلسوز، طراحی صحنه و معماری داخلی دل‌نشین و دل‌چسب و مهم‌تر از همه‌ این‌ها چهره‌های پذیرا و مهربان و عطوف کارکنان فی‌الجمله این اداره را در شمار موفق‌ترین ادارات مرکز پس از انتصاب آقای شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی ساخته است. درباره روابط عمومی و نقش و جایگاه آن بسا بیش از این‌ها می‌توان گفت و نوشت. من فعلاً اما به همین مختصر بسنده می‌کنم و قدردان فعالیت‌های روابط عمومی اکنونی مرکز هنرهای نمایشی هستم.

| منبع خبر : آریا بانو
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.