- دومین نمایشگاه تخصصی بومی سازی قطعات، تجهیزات و مواد مصرفی گروه فولاد خوزستان برگزار می شود
- حضور رئیس سازمان بازرسی کشور و دستور ریاست محترم قوه قضائیه را به فال نیک میگیریم
- صنایع شیر ایران عضو حقوقی انجمن روابط عمومی ایران میشود
- شیوع کرونا و محدودیت ارتباطات بین المللی دانشگاهها
- پیام مدیر روابط عمومی کانون هموفیلی ایران به مناسبت روز بین المللی روابط عمومی
- کرونا و مدیریت بحران های پس از آن
- روابط عمومی محور توسعه در هر سازمان است
- مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز منصوب شد
- قاسم سلیمانی نماد قدرت هویتی ایران
- انتصاب معاون فرهنگی و مدیر روابط عمومی باشگاه نساجی مازندران
امروز زندگی دیجیتالی یکی از وجوه زندگی همهی ماست
امروز زندگی دیجیتالی یکی از وجوه زندگی همهی ماست و حتی اگر بپذیریم که میتوانیم سهم تکنولوژی دیجیتال را در زندگی خود کاهش دهیم، اما بیتردید حذف کردن تکنولوژی از زندگی تقریباً امکان پذیر نیست.برخی از سبکهای زندگی غیرممکن میشوند.
زندگی دیجیتالی
امروز زندگی دیجیتالی یکی از وجوه زندگی همهی ماست و حتی اگر بپذیریم که میتوانیم سهم تکنولوژی دیجیتال را در زندگی خود کاهش دهیم، اما بیتردید حذف کردن تکنولوژی از زندگی تقریباً امکان پذیر نیست.برخی از سبکهای زندگی غیرممکن میشوند.
به همین علت، بسیار از کشورهای جهان، تقویت سواد فناورانه و افزایش سواد دیجیتال را در برنامهی آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان و نیز در برنامههای آموزشی دانشگاهی گنجاندهاند.
مفهوم شکاف دیجیتالی
شاید بخشی از مسئولیت شکاف دیجیتالی متوجه دولتها باشد، اما اگر خودمان هم برای افزایش سواد دیجیتالی خود وقت نگذاریم، بیشتر احتمال دارد که وادار شویم هزینهی شکاف دیجیتالی را پرداخت کنیم.
تعریف شکاف دیجیتالی چیست؟
آشنایی با ترمینولوژی دیجیتال
اگر بخواهیم در زمینهی هر علم یا هنر یا مهارتی صحبت کنیم، لازم است که کلمات کلیدی و ترمینولوژی آن حوزه را بشناسیم. طبیعتاً حوزهی دیجیتال و سواد دیجیتال هم از این قاعده، مستثنی نیست.
ما هم در روابط عمومی نوین ایران به بهانه های مختلف در مورد ترمینولوژی دیجیتال صحبت کردهایم و خواهیم کرد. hما نمیتوانیم یادگیری ترمینولوژی دیجیتال را به عنوان پیش نیاز یادگیری سواد دیجیتال مطرح کنیم.
چنانکه هیچکس نمیتواند شما را وادار کند برای یادگیری زبان انگلیسی، ابتدا همهی کلمات و واژههای دیکشنری را حفظ کنید. بنابراین روش مناسب این است که به واژه ها و اصطلاحات مرتبط با تکنولوژی دیجیتال حساس باشیم و در مواردی که آنها را به صورت مکرر میشنویم، برای درک مفهوم دقیق آنها بکوشیم.
به این مثالها توجه کنید:
بسیاری از ما، هنوز واژههای دیجیتال و آنلاین را به جای یکدیگر استفاده میکنیم و مثلاً به تفاوت بازاریابی دیجیتال و بازاریابی آنلاین توجه نمیکنیم.
به تفاوتها و قابلیتها و نقاط قوت و ضعف نرم افزارهای آفلاین در مقایسه با سرویسهای آنلاین و یا نرم افزارهای نیازمند ارتباط آنلاین توجه نداریم.
معنای دقیقی از واژههایی مانند دولت الکترونیک در ذهن نداریم و یا پیش فرضها و انتظارات ذهنی خودمان را به این مفاهیم (که تعریف دقیق و مشخص دارند) تحمیل میکنیم.
روابط عمومی نوین ایران , زندگی دیجیتالی , سواد رسانه ای
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.