امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 17 November , 2018
امروز : شنبه, ۲۶ آبان , ۱۳۹۷ - 9 ربيع أول 1440
شناسه خبر : 10324
  پرینتخانه » آموزش, کسب‌وکار, مهارت های ارتباطی تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۳:۴۵ | 29 بازدید | ارسال توسط :

تاثیر سخنرانی برای کارمندان و چگونگی آن

لازمه یک سخنرانی موفق آن است که مدیر دلایل سخنرانی برای کارمندان را به خوبی مشخص کند به طوری که شور و شوق در کارکنان ایجاد شود و وظایف خود را بهتر انجام دهند.
تاثیر سخنرانی برای کارمندان و چگونگی آن

تاثیر سخنرانی برای کارمندان

تاثیر سخنرانی برای کارمندان جایی مشخص می شود که کارمندان عملکرد ضعیفی پیدا می کنند و یا روحیه ی کاری و انگیزه ی خود را از دست می دهند. در این شرایط سخنرانی برای کارمندان از سوی مدیر می تواند راه گشا باشد و روحیه را به آن ها باز گرداند. سخنرانی برای کارمندان هم چنین به عنوان ابزاری برای ایجاد اعتماد به نفس در کارکنان از سوی مدیر انجام می شود تا بدین وسیله بتوانند انگیزه ای برای انجام وظایف و مسئولیت های جدید ایجاد کنند.

لازمه یک  سخنرانی موفق آن است که مدیر دلایل سخنرانی برای کارمندان را به خوبی مشخص کند به طوری که شور و شوق در کارکنان ایجاد شود و وظایف خود را بهتر انجام دهند.

نکته ۱

مدیر باید کارمندان را به مکان خلوتی مانند دفتر خود ببرد. هرگز در حضور مشتریان برای کارمندان سخنرانی نشود.

نکته۲

سخنرانی برای کارمندان باید با اشاره به نکته اصلی بحث آغاز شود تا کارمندان نقطه ی تمرکز را متوجه شوند. سخنرانی نباید منجر به حدس و گمان کارمندان در مورد موضوع اصلی شود و باید شفاف باشد.

نکته ۳

مدیر باید با اشتیاق و کاریزماتیک سخنرانی کند. در مورد هر چیزی که سخنرانی انجام می شود نباید با داد و فریاد و پرتاب کردن دست ها در هوا انجام شود. مدیر باید محکم و مصمم صحبت کند.

نکته ۴

در هنگام سخنرانی برای کارمندان، مدیر باید به روحیات آن ها توجه کند. برخی از کارمندان از اینکه در سخنرانی به آن ها اشاره شود انگیزه می گیرند و برخی دوست ندارند که در جمع مورد خطاب قرار گیرند. در صورت نیاز به انتقد ار یک کارمند به شیوه ای دوستانه  و شایسته باید انتقاد انجام شود.

نکته ۵

سخنرانی اثر گذار برای کارمندان باید شامل مثال ها و نمونه های عینی باشد تا شنوندگان سخنرانی بتوانند با صحبت ها ارتباط برقرار کنند. برای اینکه ایرادات رفع شود باید نمونه رفتارهای نادرست در کنار نمونه رفتار های کارآمد بیان شوند تا موضوع برای کارمندان به خوبی جا بیفتد.

نکته ۶

برای اینکه سخنرانی از مسیر خود خارج نشود پس از بیان هر موضوع و بیان هر مثال مدیر باید هدف اصلی را در ذهن خود داشته باشد تا پس از بیان هر قسمتی گذری به آن بزند. تأکید بر موضوع اصلی سخنرانی به کارمند تفهیم می کند که برای چه به جلسه دعوت شده است.

نکته ۷

پایان دادن به سخنرانی باید با تشکر از کارمندان انجام شود. باید به کارمندان القا شود که مدیر به آن ها اعتماد دارد و مطمئن است که آن ها می توانند رفتار و عملکرد خود را بهبود ببخشند. بدون القا انگیزه نمی توان از کارمندان انتظار اصلاح داشت.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.