امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 15 December , 2018
امروز : شنبه, ۲۴ آذر , ۱۳۹۷ - 7 ربيع ثاني 1440
شناسه خبر : 10096
  پرینتخانه » آموزش, آموزش مجازی, شبکه های اجتماعی, فضای مجازی تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲ | 79 بازدید | ارسال توسط :

روابط عمومی آنلاین چیست؟

وابستگی مقوله روابط عمومی آنلاین و بازاریابی ایمیلی بهم دیگربسیار زیاد است. بازاریابی ایمیلی یکی از تاکتیک های اساسی روابط عمومی آنلاین بشمار میرود. برای درک هر مبحثی در فضای آنلاین میتوان آن مبحث را با دنیای واقعی مقایسه کرد و راه حل های دنیای واقعی را به دنیای اینترنت منتقل کرد.
روابط عمومی آنلاین چیست؟

وابستگی مقوله روابط عمومی آنلاین و بازاریابی ایمیلی بهم دیگربسیار زیاد است. بازاریابی ایمیلی یکی از تاکتیک های اساسی روابط عمومی آنلاین بشمار میرود. برای درک هر مبحثی در فضای آنلاین میتوان آن مبحث را با دنیای واقعی مقایسه کرد و راه حل های دنیای واقعی را به دنیای اینترنت منتقل کرد. درباره روابط عمومی آنلاین نیز به همین ترتیب است. یک مسئول روابط عمومی در یک شرکت و یا یک اداره را در نظر بگیرید. شرح وظایف کارمند روابط عمومی را میتوان در دنیایی آنلاین تعریف کرد و به این ترتیب به مفهموم روابط عمومی آنلاین رسید. امروزه میتوان بازاریابی ایمیلی و کلیه روش های ارتباطی از طریق شبکه های اجتماعی و غیره را در زمره روش های روابط عمومی آنلاین قلمداد کرد.

روابط عمومی آنلاین چیست

دنیای آنلاین به شما امکان میدهد بدون پرداخت هزینه مالی با افراد مختلف در شبکه های اجتماعی در تماس باشید. با کمک ابزار های تحلیلی مشتریان سایت خود را تحلیل کنید. از دلایل عدم خرید آنها آگاه شوید و تغییرات لازم را در کمپین های بازاریابی خود انجام دهید. برای موفقیت در روابط عمومی آنلاین موارد زیر را بدقت اجرا کنید.

تحقیق در بازارهای خارجی برای محصولات و کالای خود :

این تحقیقات باید لیستی از شرکت های فعال در کشور های مختلف، تولید کننده و یا عرضه کننده بودن این شرکت ها، قیمت و کیفیت کالاهای رقابتی با کالا و خدمات خود را شامل شود. علاوه بر این میزان هزینه حمل و نقل و قیمت عرضه کالا و خدمات را در کشورهای مختلف باید محاسبه کنید.

فعالیت مستمر در شبکه های اجتماعی :

اگر فعالیت در شبکه های اجتماعی را به تبلیغ صرف ترجمه کنید. نتیجه ای برای شما ندارد. هنگامی که مردم درگیر حادثه ههایی مانند حادثه زلزله در غرب هستند، شما نمیتوانید بی تفاوت همچنان به تبلیغ محصول خود بپردازید. همراهی با احساسات مخاطبان میتواند شما را برای همیشه از رقبایتان به جلو بیاندازد. مثالا میتوانید یک کمپین حمایتی ایجاد کنید. و با تهیه ویدئو و عکس از کارهای این کمپین بین مخاطبان خود اعتبار بدست بیاورید.

ایمیل های تبلیغاتی :

یکی از اصلی ترین بازوهای روابط عمومی آنلاین ایمیل های تبلیغاتی است. بدلیل توضیحات کامل در مقاله بازاریابی آنلاین چیست؟ توضیح دوباره در این مقاله اجتناب می کنیم.

سئو

رتبه های بالا در نتایج جستجو یکی از بهترین روش های جذب مخاطب برای کالا و خدمات است و باید جزء راهکارهای روابط عمومی شما باشد. سئو یعنی بدست آوردن رتبه بالا در گوگل به صورت ارگانیک و طبیعی و این یعنی ارتباط بیشتر با مخاطب. ارتباطی که به صورت مستقیم باعث افزایش عرضه کالا و خدمات شما میشود.

بخش نظرات سایت

با قراردادن بخش نظرات و پر کردن مصنوعی چند نظر، مخاطبان را به نوشتن نظرات ترغیب کنید. تمام سیستم های مدیریت محتوای موجود، امکان مدیریت کامل نظرات را به شما میدهند. بنابراین جای نگرانی برای نظرات نا مناسب در سایت نیست.

تعیین استراتژی تغییر

راهکاری برای تغییر کالا و خدمات خود با سلایق مخاطبان خود ایجاد کنید.

نکته : برخی شرکت ها بجای تغییر کالا و خدمات خود با ذائقه مشتری، ذائقه مشتری را براساس کالا و خدمات خود تغییر داده اند. نمونه موفق این کار در ایران شرکت لایکو میباشد. بنابراین خلاقیت را فراموش نکنید. خلاقیت کلید موفقیت در روابط عمومی است.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.