امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Tuesday, 10 December , 2019
امروز : سه شنبه, ۱۹ آذر , ۱۳۹۸ - 13 ربيع ثاني 1441
شناسه خبر : 11894
  پرینتخانه » فناوری اطلاعات تاریخ انتشار : ۰۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰ | 87 بازدید | ارسال توسط :

صفحه وب سایت خود را چگونه پربیننده و با محتوا سازیم؟

اگر بدنبال محتوای بهینه و پر مخاطب صفحه وب سایت خود هستید پیشنهاد می نماییم نوشتارهای دو قسمتی در مورد آموزش داشتن مخاطبین بیشتر در صفحه وب سایت تان را مطالعه نمایید. و ایده ها و نکات لازم را جهت محتوای بیشتر رعایت نمایید.

صفحه وب سایت خود را چگونه پربیننده و با محتوا سازیم؟

 

 

حفظ مخاطبین بیشتر در صفحه وب سایت

 

 

در قسمت قبل به عواملی در رابطه به حفظ مخاطبین در وب سایت اشاره نمودیم و در ادامه بخوانید:

 

۳- استفاده از رنگ بندی زیبا برای theme صفحات

 

theme مهم‌ترین نقش جذب بیننده در نگاه اول را ایفا می‎کند. زمانی که از رنگ‎ها‎ی نامناسب استفاده می‎شود، کاربر بدون فوت وقت، صفحه را ترک می‎گوید. برای مثال استفاده از یک رنگ قرمز شاد و مهیج اگر چه زیبا به نظر می‎رسد اما کاربر را دچار خطای دید می‎کند و به همین دلیل از صفحه خارج می‎شود. همچنین صفحات باید با توجه به سلیقه مخاطبان رنگ بندی شود. برای مثال در صفحاتی که مربوط به کودکان است، باید از رنگ‎ها‎یی یاسی یا صورتی روشن استفاده نمایند.

 

۴- استفاده از فونت‎ها‎ی مناسب و خوانا

 

فونت‌های روشن و قابل خواندن نقش مهمی را در حفظ کابران ایفا می‎نمایند. برای مثال فونت‌های نستعلیق زیبا هستند اما نمی توانند آنطور که باید، کاربر را جذب نمایند زیرا وضوح کمتری دارند. همچنین رنگی که برای فونت استفاده می‎شود باید در تضاد با پس زمینه باشد. برای مثال اگر رنگ پس زمینه سفید است، نباید از رنگ‎ها‎ی روشن استفاده نمود. در اینجا رنگ سیاه بهترین گزینه است.

سایز فونت نیز باید مد نظر قرار بگیرد. اندازه تیترها باید با اندازه متن‎ها‎ متفاوت باشد. تفاوت میان تیتر و پاراگراف‌ها، کاربر را در خواندن راحت‌تر مطالب کمک می‎کند. همچنین تو در تو بودن کاراکترها تشخیص دادن لغات و مطالب را سخت‌تر می‎کند. فونت‎ها‎ی استاندارد خالی از نقص است. وجود فضای خالی بین پاراگراف‎ها‎ و خطوط بر روی خوانایی محتوا موثر است.

 

۵- بارگذاری صفحات

 

عامل دیگری که موجب خروج سریع کاربران می شود، سرعت پایین صفحات می باشد. زمانی که کاربر به دنبال مطلب و اطلاعات خاصی است، انتظار دارد در کوتاه‌ترین زمان ممکن صفحه مورد نظر در مقابل وی باز شود. هنگامی که صفحه با سختی بارگذاری می شود، کاربر را آزار داده و در نتیجه بدون اینکه صفحه بطور کامل باز شود، آن را ترک می‌کند. از این رو مدیریت وب سایت باید بگونه‌ای باشد که مطالب بیش از اندازه پر حجم در سایت قرار نگیرد.

تصاویر در سایزهای مناسب باشند و کلیپ‎ها‎ی ویدئویی یا بازی‎ها‎ی آنلاین تا حد امکان کم حجم شوند. برخی نرم افزارهای گرافیکی بدین منظور طراحی شده اند که می توان قبل از قرار دادن این گونه محتوا، آن را به کمترین حجم ممکن رسانید.

 

۶- استفاده از feedback‎

 

کاربران باید متوجه عوامل قابل کلیک مثل دکمه‎ها‎ و لینک‎ها‎ باشند. از این رو در زمان طراحی باید به مشخص بودن آن‌ها برای کاربران توجه نمود. در صورتی که پیغام‎ها‎ و توضیحات خطا بدرستی طراحی نشوند، می توانند موجب افزایش bounce rate باشند.

به عنوان مثال چنانچه در هنگام تکمیل فرم‎ها‎ خطایی صورت بگیرد، پیغام خطا در همان قسمت input وارد شود و باید از نمایش پیغام خطا توسط pop up اجتناب شود. بکار بردن واژگان مثبت در زمان راهنمایی کاربران می تواند یک نوع احترام به آن‌ها محسوب شود و در جذب آن‌ها موثر باشد.

نویسنده : سردبیر | منبع خبر : روابط عمومی نوین ایران
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.