امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Monday, 23 September , 2019
امروز : دوشنبه, ۱ مهر , ۱۳۹۸ - 24 محرم 1441
شناسه خبر : 11886
  پرینتخانه » فناوری اطلاعات تاریخ انتشار : ۰۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷ | 51 بازدید | ارسال توسط :

آموزش حفظ مخاطبین بیشتر در صفحه وب سایت

زمانی که کاربران وارد یک صفحه وب سایت می‎شوند اما بدون فوت وقت، اقدام به ترک می‎کنند، به این معناست که محتوای صفحه مورد پسند آن‌ها نبوده است. در صورتی که این اتفاق به دفعات مکرر صورت بگیرد، باید در استراتژی تولید محتوای وب سایت، تحولات زیادی انجام شود.

آموزش حفظ مخاطبین بیشتر در صفحه وب سایت

 

 برای داشتن مخاطبین همیشگی در وب سایت مان بهتر است بدانیم

 

زمانی که کاربران وارد یک صفحه وب سایت می‎شوند اما بدون فوت وقت، اقدام به ترک می‎کنند، به این معناست که محتوای صفحه مورد پسند آن‌ها نبوده است. در صورتی که این اتفاق به دفعات مکرر صورت بگیرد، باید در استراتژی تولید محتوای وب سایت، تحولات زیادی انجام شود.

یکی از دلایل خروج کاربران از وب سایت، عدم استفاده از لینک بیلدینگ داخلی برای دسترسی کاربران به بخش‎ها‎ی مختلف سایت، استفاده از فرم‎ها‎ی پیچیده و چند مرحله ای برای انجام یک کار ساده و اجبار وارد کردن آدرس ایمیل و … می‎باشد. در واقع برای یافتن راه حل ابتدا باید مشکل اصلی را پیدا کرد. با مشخص شدن نقص اصلی کار، می‎توان راه حل آن را نیز پیدا نمود. در اینجا چندین راه حل آسان جهت جلوگیری از خروج کاربران وب سایت اشاره می‎کنیم.

 

 

۱- کاربرد صحیح user interface

 

شاید بتوان user interface را به عنوان یک عامل مهم در خروج سریع کاربران بشمار آورد. در صورتی که user interface به طور نامناسبی استفاده شود، موجب آزار کاربران می‎شود. user interface در بالاترین قسمت وب سایت navigation قرار می‎گیرد که باید برای کاربران واضح و مبرهن باشد و بتوان به راحتی از آن استفاده کرد.

 

navigation نیز باید ساده و عاری از موارد غیرضروری باشد. در واقع مکان و موقعیت بخش‎ها‎ی اصلی وب سایت باید قابل پیش بینی باشند. برای مثال تصاویر، نمونه‎ها‎، مقالات و یا لوگوها باید دقیقا در جایی قرار بگیرند که کاربر حدس می‎زند. تا مدت زیادی را به جستجو نگذراند. گاهی برخی از فرم‎ها‎ی نامناسب موجب خروج سریع کاربران یا افزایش bounce rate در سایت می‎شود.

تکمیل فرم‎ها‎ باید سریع صورت بگیرد. می‎توان از پیش فرض استفاده نمود تا پر کردن آن‌ها بدون صرف وقت انجام شود. علاوه بر این، label فرم‎ها‎ باید واضح باشند و از رنگ‎ها‎یی استفاده شود که کاربر را به خود جذب نماید. فرم‎ها‎یی که طولانی هستند، به چندین فرم کوتاه تبدیل شوند و به صورت اتومات وارد مراحل بعد گردند. همچنین کاربر باید بداند در کجای مسیر قرار گرفته و چند مرحله دیگر باید طی کند تا کارش به پایان برسد.

 

۲- استفاده از تصاویر بی ارتباط با موضوع محتوا

 

عکس‎ها‎ی تکراری، کلیشه ای و تصاویری که از وضوح و کیفیت بالایی برخوردار نیستند، نمی‌توانند کاربران را به خود جذب نمایند و در نتیجه کاربر بدون اینکه محتوای وب سایت را مطالعه کند، فورا سایت را ترک می‎کند. بدین منظور باید تصاویری در سایت بارگذاری شود که در عین ارتباط با موضوع وب سایت، کیفیت بالایی نیز داشته باشند. رنگ‎های‎ متناسب و جذاب در این امر می‎تواند موثر واقع شود.

 

 

  • در ادامه مطالعه نمایید
نویسنده : سردبیر | منبع خبر : روابط عمومی نوین ایران
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.