- دومین نمایشگاه تخصصی بومی سازی قطعات، تجهیزات و مواد مصرفی گروه فولاد خوزستان برگزار می شود
- حضور رئیس سازمان بازرسی کشور و دستور ریاست محترم قوه قضائیه را به فال نیک میگیریم
- صنایع شیر ایران عضو حقوقی انجمن روابط عمومی ایران میشود
- شیوع کرونا و محدودیت ارتباطات بین المللی دانشگاهها
- پیام مدیر روابط عمومی کانون هموفیلی ایران به مناسبت روز بین المللی روابط عمومی
- کرونا و مدیریت بحران های پس از آن
- روابط عمومی محور توسعه در هر سازمان است
- مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز منصوب شد
- قاسم سلیمانی نماد قدرت هویتی ایران
- انتصاب معاون فرهنگی و مدیر روابط عمومی باشگاه نساجی مازندران
در برندسازی خود چه شاخص هایی را رعایت کنیم؟
استراتژی شما در برند سازی چیست؟ ابتدا بهتر است معنای برند را تعریف کنیم. در لغت، استراتژی برند به معنای برنامهای بلندمدت برای توسعهی یک برند موفق، به منظور دستیابی به اهدافی مشخص است. ابتدا بهتر است این مفهوم را درست دریابید که برند شما محصول، لوگوی، وبسایت و یا نام شما نیست.
استراتژی شما در برند سازی چیست؟
ابتدا بهتر است معنای برند را تعریف کنیم و سپس به استراتژی های برندسازی بپردازیم. . در لغت، استراتژی برند به معنای برنامهای بلندمدت برای توسعهی یک برند موفق، به منظور دستیابی به اهدافی مشخص است. ابتدا بهتر است این مفهوم را درست دریابید که برند شما محصول، لوگوی، وبسایت و یا نام شما نیست. بلکه برند چیزی فراتر از همهی اینهاست، برند مفهومی غیرقابل لمس در ذهن مشتری است. در ادامه ۵ جزء اساسی یک استراتژی برند جامع را که باعث قدرت یافتن شما خواهد شد، برمیشمریم.
۱) هدف
در برند سازی بهتر است ابتدا هدف خود را مشخص نماییم. هر برندی تصمیمات و عملکرد متفاوتی نسبت به برندهای دیگر دارد. اما این عملکرد یک برند نیست که آن را از دیگر برندها جدا میکند بلکه داشتن یک هدف مشخص است که به برندها هویت میبخشد. اینکه بدانید هدف کسبوکار شما چیست، در جایگاه شما تأثیر زیادی خواهد داشت. دانستن اینکه صبحها با چه انگیزهای به جز کسب درآمد برمیخیزید و به این کسبوکار مشغولید بسیار ارزشمند است. به عبارت دیگر، هدف شما میبایست یک هدف خاص باشد، تا بتواند شما را از دیگر رقیبانتان متمایز کند.
۲) ثبات
کلید ثبات در پرهیز از موضوعاتی است که به برند و برند سازی و بهبود آن مربوط نمیشود. آیا یک تصویر به صفحهی فیسبوک کسبوکار خود اضافه کردهاید؟ این تصویر برای شرکت شما چه مفهومی دارد؟ آیا با پیغامی که قصد دارید به مخاطبان منتقل کنید همخوانی دارد یا صرفاً جالب بوده و یا مخاطبان را بیشتر سردرگم میکند؟ اگر در تلاش برای پایدار نگه داشتن برند خود هستید، باید مطمئن شوید که پیغامهایتان به اندازهی کافی منسجم هستند. ثبات شما برای شناساندن برندتان به وفاداری مشتریان نیز کمک خواهد کرد.
۳) احساس
مشتریان همیشه منطقی نیستند. هیچگونه نمیتوانید به لحاظ منطقی افرادی را بررسی کنید که پولهای کلانی صرف یک محصول خاص از یک برند میکنند در صورتی که میتوانند قیمتهای ارزانتری از این محصول را از برندهای دیگر تهیه کنند.
اما دلیل این کار چیست؟
برخی از این برندها از برندینگ احساسی با ایجاد مجموعههایی این برند، استفاده میکنند. مجموعهای از طرفداران خود را گردهم میاورند و با آنها تعامل برقرار میکنند. و این حس را در هرکدام از آنها ایجاد میکنند که عضوی از یک گروه بزرگ شناخته شده هستند و از این طریق به آنها هویت میبخشند.
۴) انعطافپذیری
در دنیایی که به این سرعت در حال تغییر است، بازاریابان میبایست انعطافپذیری بالایی داشته باشند تا بتوانند جایگاه برند خود را حفظ کنند. علاوه بر این، این نوع آزادی به شما کمک خواهد کرد که خلاقیت خود را حفظ کنید. بنابراین هنگامی که تکنیکهای شما دیگر پاسخگو نیستند، از تغییر نهراسید. اینکه یک روش در گذشته در رشد شما تأثیر زیادی گذاشته است به این معنی نیست که میتواند اکنون نیز پاسخگوی نیازهای شما باشد.
از هر فرصتی برای استفاده از روشهای جدید و تجربههای جدید برای مخاطبانتان استفاده کنید. برای مثال به دنبال ویژگیهای خاصی از محصولات و خدمتتان باشید که تا به حال به آنها اشاره نکردهاید، و آنها را در نظر مشتریان پر رنگ کنید و به آنها یادآوری کنید که چرا شما را دوست دارند.
۵) وفاداری
اگر شما اکنون مشتریانی دارید که شما، شرکتتان و برندتان را دوست دارند، دست روی دست نگذارید، برخیزید و آنها را هدایت کنید. این مشتریان دربارهی شما خواهند نوشت، تا به دوستانشان دربارهی شما بگویند، و همانند پیک کسبوکار شما عمل خواهند کرد. گاهی اوقات فقط یک تشکر لازم است که مسئولیت خود را در مقابل مشتریانتان ادا کرده باشید. اما گاهی اوقات نیز بهتر است در روابطتان با مشتریان فراتر روید. از آنها بخواهند که خواسته و نیازهایشان را برای شما بیان کنند.
وفاداری بخش مهمی از هر استراتژی برند است. روابط مثبت خود با مشتریانتان را پررنگتر جلوه دهید، تا ببینید که چقدر این روابط به شما و رشد کسبوکارتان کمک خواهد کرد.
آموزش برندسازی , برندینگ , روابط عمومی نوین ایران
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.