- دومین نمایشگاه تخصصی بومی سازی قطعات، تجهیزات و مواد مصرفی گروه فولاد خوزستان برگزار می شود
- حضور رئیس سازمان بازرسی کشور و دستور ریاست محترم قوه قضائیه را به فال نیک میگیریم
- صنایع شیر ایران عضو حقوقی انجمن روابط عمومی ایران میشود
- شیوع کرونا و محدودیت ارتباطات بین المللی دانشگاهها
- پیام مدیر روابط عمومی کانون هموفیلی ایران به مناسبت روز بین المللی روابط عمومی
- کرونا و مدیریت بحران های پس از آن
- روابط عمومی محور توسعه در هر سازمان است
- مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز منصوب شد
- قاسم سلیمانی نماد قدرت هویتی ایران
- انتصاب معاون فرهنگی و مدیر روابط عمومی باشگاه نساجی مازندران
منتور کیست و منتوریگ چیست؟ با هم بیاموزیم
منتورینگ را معمولاً به این صورت تعریف میکنند: یک رابطهی حرفهای که طی آن، یک شخص باتجربه و آگاه (منتور) به فرد دیگری کمک میکند تا مهارتها و دانشش را در زمینهی حرفهای مشخصی ارتقا دهد.
به چه کسی منتور گفته می شود
اگر این روزها مقالههای مربوط به حوزههای “کارآفرین” کارآفرینی و مدیریت کسبوکار را خوانده باشید، حتماً به اصطلاح «منتور» و «منتورینگ» برخوردهاید. در این مقاله تلاش میکنیم تا چکیدهای از این مفهوم و وظایف منتور را برای شما بازگو کنیم.
منتورینگ چیست؟
منتورینگ را معمولاً به این صورت تعریف میکنند: یک رابطهی حرفهای که طی آن، یک شخص باتجربه و آگاه به فرد دیگری کمک میکند تا مهارتها و دانشش را در زمینهی حرفهای مشخصی ارتقا دهد.
منتور کیست؟
شخصی است که دارای تجربه در یک زمینهی تخصصی است و میتواند به شخص دیگری که تجربهی کمتری در همان زمینه دارد کمک کند.
ه طور کلی، حوزهی فعالیتهای منتورها را در دو گروه میتوان دستهبندی کرد؛ حوزهی شغلی (حرفهای) و حوزهی روانشناختی. در حوزهی حرفهای، منتور تلاش میکند تا به عنوان یک مربی به فرد توصیههایی داشته باشد و رشد و عملکرد حرفهای او را بالا ببرد. در حوزهی روانشناختی، منتور به عنوان یک الگو ایفای نقش میکند و به عنصر الهامبخش تبدیل میشود. این دو حوزه معمولاً همزمان اتفاق میافتند و به فرد این امکان را میدهند تا علاوه بر پیشرفت در حوزهی شغلی، توازنی مناسب بین شغل و زندگی شخصی برقرار سازد.
منتورینگ دارای چه ویژگیهایی است؟
دانش، توصیه و منابعی که منتور با فرد در میان میگذارد بستگی به اهداف رابطهی منتورینگ دارد. ممکن است منتور اطلاعاتی را راجع به مسیر شغلی خود به فرد بدهد یا بیشتر به دنبال پشتیبانی کردن احساسی، دادن انگیزه و بازی کردن نقش یک الگو باشد. کمک به کشف ظرفیتهای جدید در هر شغل، هدفگذاری صحیح و شناسایی منابع نیز میتواند در حوزهی عملکرد منتور قرار بگیرد. نقش منتور با توجه به نیاز فرد تغییر میکند. بعضی از رابطههای منتورینگ بر اساس برنامههایی ساختاریافته و منظم بنا شدهاند که انتظارات و دستورالعملهای مشخصی دارند ولی بعضی دیگر، حالتی غیر رسمی دارند.
مفهوم منتورینگ ساده است اما اجرای موفقیتآمیز آن میتواند چالش برانگیز باشد. ویژگیهای منتورینگ بهینه از نظر انجمن روانشناسی امریکا به این صورت است: توانایی و تمایل به
- ارزش قائل شدن برای فرد
- ایجاد کردن اعتماد و احترام دو جانبه
- رازداری
- گوش دادن به آنچه گفته میشود و نحوهی گفتن آن
- کمک کردن به فرد به طوری که خودش مسیر را پیدا کند، نه اینکه مسیر به او نشان داده شود.
منتور چه وظایفی دارد؟
- در ادامه مطالعه نمایید
- منتورها به شما اجازه میدهد تا امید را در درون خودتان ببینید
برندینگ , روابط عمومی نوین ایران , منتور , منتورینگ
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.